8 januari 2013

FOOD: Geitenkaashapjes met appel, tijm en honing.


In de nacht van zaterdag op zondag kon ik niet slapen. En wat ik doe ik als ik niet kan slapen? Juist, recepten bedenken. Klinkt gek, maar ik moet dan wat te doen hebben ;). Ik bedacht deze hapjes, geïnspireerd op een recept wat ik vorige week van een vriendin had gehoord.

's Ochtends werden mijn vriend en ik wakker en we wisten het al gelijk; dit werd een luie dag met films en hapjes. De ingrediënten heb ik gewoon op gevoel gedaan. Ik zal ze zo precies mogelijk neerzetten, want ohh.. wat was dit recept lekker! ;)

Wat heb je nodig?
Bladerdeeg
Geitenkaas - in blokjes gesneden
1 appel - in blokjes gesneden
2 eetlepels honing
1 ei
Tijm

Wat moet je doen?
Leg ongeveer een uur voordat je dit recept gaat maken alvast de
bladerdeeg buiten de koelkast. Zo kan het ontdooien. Ook
verwarm je je oven voor op 200 graden Celcius.

Als het ontdooit is, kun je beginnen met de vulling te maken.
Hiervoor heb je de geitenkaas, 1 appel en honing nodig. De
geitenkaas en appel snij je in blokjes. De gesneden appel meng
je met honing - dit kun je zelf naar smaak toevoegen; ik voegde
er 2 eetlepels aan toe.

Schep wat van het appelmengsel in het midden van een plakje
bladerdeeg. Leg er wat blokjes geitenkaas overheen. Dan vouw
je je bladerdeeg dicht (zie foto). De bovenkant bestrijk je met
1 geklopt ei (bv. met een kwastje). Hierna strooi je er wat tijm
over, maar als je hier niet van houdt kun je het natuurlijk
weglaten. Nu kun je de pakketjes in de oven doen voor
ongeveer 15 minuten! 

En eet smakelijk! ;) Deze hapjes zijn heel lekker als ze nog warm zijn!

Liefs, 
Daniëlle

4 opmerkingen:

  1. ziet er heerlijk uit! Ik hou heel erg van geitenkaas dus ik denk dat dit wel iets voor mij is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag wel wat vaker zo'n slapeloze nacht hebben, haha. Wat ziet dat er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Wat een idee, ik maak wel vaker geitenkaashapjes, maar zonder tijm en zonder appel. Ik ga dit zeker proberen. Toevallig heb ik alles nog in huis! Morgen gelijk beginnen! Misschien ook wel leuk om te reviewen met een link naar jou!

    BeantwoordenVerwijderen